Stichting Deventer Marketing is dé citymarketingorganisatie van Deventer in de volle breedte; gericht op bewoners, bezoekers, taletn en bedrijfsleven. Wij positioneren en vermarkten de stad Deventer en het buitengebied.
Deventer Marketing stimuleert en faciliteert initiatieven, die bijdragen aan een onderscheidende, positionering en identiteit van Deventer als authentieke, eigenwijze, vernieuwende Hanzestad. Deze identiteit is gevangen in het 'Merk Deventer'.
Vanuit het Merk Deventer werken wij mee aan de ontwikkeling van Deventer. Een sterk merk helpt bij het laden van een krachtig en aantrekkelijk beeld van Deventer en het realiseren van de gezamenlijke ambities. Niet alleen in communicatie, maar ook in bijvoorbeeld evenementen, projecten of de buitenruimte. Dit doen wij niet alleen, maar samen met onze partners!
Deventer Marketing zet in op zowel citymarketing als citybranding.We zetten onze werkzaamheden in op het aantrekken en behouden van doelgroepen, door het aanbod af te stemmen op hun voorkeuren (citymarketing). Met het Merk Deventer willen we de beeldvorming en het imago van Deventer beïnvloeden (citybranding).
Deventer Marketing werkt doelgericht aan het positief beïnvloeden van het imago en het versterken van de aantrekkingskracht van Deventer.Samen met stakeholders gaan we voor het versterken van de economische vitaliteit.
Gezamelijk gaan we, met onze passie en liefde voor Deventer, aan de slag om onze doelen voor deze stad te bereiken. Dat doen we vanuit drie afdelingen: de afdeling Marketing, de VVV Winkel en de afdeling Groepen.